Poskytnutí informací ČTÚ v rámci sledování a vyhodnocování vývoje úrovně cen univerzální služby s ohledem na spotřebitelské ceny

Výbor nezávislého ICT průmyslu byl osloven Českým telekomunikačním úřadem se Žádostí o poskytnutí informací viz. otázky níže. Reakci ze strany VNICTP naleznete v příloze ke stažení. 

Aby Úřad mohl posoudit celkovou situaci na trhu poskytování služeb neuložených jako povinnost v rámci univerzální služby, je nutné vyhodnotit i jiné skutečnosti než pouze cenovou dostupnost podle § 45 zákona o elektronických komunikacích.

Za účelem celkového posouzení a získání všech relevantních informací o poskytování služeb odpovídajících službám v rámci univerzální služby Úřad tedy pro účely pravidelného monitorování žádá o poskytnutí následujících informací, údajů a podkladů, a to v rozdělení podle jednotlivých služeb, aby mohl v případě potřeby revidovat závěry učiněné v dříve uvedených přezkumech.

A. dílčí služba podle § 38 odst. 2 písm. a) zákona o elektronických komunikacích (přiměřený přístup k internetu v pevném místě, včetně připojení potřebného pro využívání služby)

1. V rámci univerzální služby jsou jako minimální pro službu přístupu k internetu v pevném místě stanoveny parametry specifikované vyhláškou č. 182/2022 Sb., a to následovně: běžně dostupná rychlost 10 Mbit/s pro download, 1 Mbit/s pro upload a zpoždění 150 ms. Je podle Vašeho názoru a zkušeností dílčí služba přístupu k internetu, včetně připojení potřebného pro využívání služby přístupu k internetu v pevném místě o uvedených parametrech na trhu dostupná komerčně, tzn. i bez uložení povinnosti v rámci univerzální služby? Uveďte argumenty podporující Vaše tvrzení. 2/2

2. Evidujete podněty týkající se poskytování předmětné služby? Pokud ano, uveďte jejich počty.

3. Uveďte prosím všechny skutečnosti, které jsou z Vašeho pohledu relevantní pro monitoring výše uvedené dílčí služby.

B. dílčí služba podle § 38 odst. 2 písm. b) zákona o elektronických komunikacích (přístup k hlasové komunikační službě v pevném místě, včetně připojení potřebného pro využívání služby)

1. Je podle Vašeho názoru a zkušeností dílčí služba přístupu k hlasové komunikační službě, včetně připojení potřebného pro využívání služby v pevném místě na trhu dostupná komerčně, tzn. i bez uložení povinnosti v rámci univerzální služby? Uveďte argumenty podporující Vaše tvrzení.

2. Evidujete podněty týkající se poskytování předmětné služby? Pokud ano, uveďte jejich počty.

3. Uveďte prosím všechny skutečnosti, které jsou z Vašeho pohledu relevantní pro monitoring výše uvedené dílčí služby.

C. dílčí služba podle § 38 odst. 2 písm. d) zákona o elektronických komunikacích (doplňkové služby k dílčím službám podle § 38 odst. 2 písm. a) a b), kterými jsou

1. podrobný rozpis účtů,

2. bezplatné selektivní blokování odchozích volání, textových zpráv nebo multimediálních zpráv, nebo, je-li to technicky proveditelné, jiných podobných aplikací se zvýšenou sazbou,

3. systémy předplatného,

4. postupné splácení ceny za připojení,

5. zvláštní opatření při neplacení účtů,

6. poradenství ohledně sazeb,

7. kontrola nákladů,

8. deaktivace vyúčtování třetích stran.)

1. Je podle Vašeho názoru a zkušeností dílčí služba doplňkových služeb podle § 38 odst. 2 písm. d) zákona o elektronických komunikacích na trhu dostupná komerčně, tzn. i bez uložení povinnosti v rámci univerzální služby? Uveďte argumenty podporující Vaše tvrzení, a to jak pro službu přiměřeného přístupu k internetu, tak pro hlasovou komunikační službu, pokud budou rozdílné.

2. Evidujete podněty související s poskytováním předmětné služby? Pokud ano, uveďte jejich počty.

3. Uveďte prosím všechny skutečnosti, které by mohly mít vliv na uložení, případně neuložení předmětné dílčí služby v rámci univerzální služby a které s ní souvisejí.

Přihlásit se k odběru novinek

Chcete mít přehled o nových tématech z ICT průmyslu?
Staňte se naším členem a nic vám neunikne!

Stát se členem